onsdag 22 oktober 2008

Höga höjder

Igår bakade jag kladdkaka och jag fattar nu vad folk menar som sagt att det man bakar här kan bli ganska platt eftersom vi befinner oss på hög höjd. 1700 meter över havet. Vet inte riktigt hur det där funkar, men aldrig har jag sett en plattare kaka än den jag gjorde igår. Den slickade sig mot kakbottnen. Men den blev god.

Förresten, det där med höjden. Många idrottare förlägger ju träningsläger hit eftersom man får en fördel av att träna på hög höjd, allt går lättare när man sedan kommer ner på lägre höjd. Lungkapaciteten ökar. Och syresättningen av blodet. Första gången jag tränade här blev jag så andfådd och kände mig helt ur form. Trodde att det var jag som lagt av mig tills någon sa att det faktiskt är jobbigare att träna här. Härligt. Undrar hur länge jag kan skylla på det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Susanna!
Det är ju rena träningslägret - du kommer att komma hem som elitidrottare!!

kram/ Anna

Susanna sa...

Anna. Ja, eller hur! :)