måndag 27 oktober 2008

Billy the teacher

Jag har ju just börjat läsa swahili. Jag har lektion två timmar om dagen, fem dagar i veckan... Det är ett ganska högt tempo, men det har jag tid med! På första lektionen var det jag och en polsk tjej i klassrummet som skulle läsa swahili samt två etiopiska herrar och en kille från Sudan som skulle lära sig engelska. Vi hade väldigt trevligt även om jag nog tror att de lärde sig mer swahili än engelska. De senaste lektionerna har det varit jag, den polska tjejen och en kenyansk massajtjej. Tjejen från Kenya pluggar engelska och eftersom lektionen hålls på båda språken suger hon åt sig av engelskan och vi av swahilin.

På bilden ser ni min lärare Billy. Han är glad, entusiastisk och vill att vi ska prata mycket. Det är bara det att jag inte kan så många ord än. Idag sa han "Susanna, tell me something!". Och jag svarade på swahili det första jag kom på "Mimi ni mvulana". Han blev förvånad. Jag hade sagt att jag är en pojke...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kom avslöjandet haha! Och det på Swahili :).
Kul!

mam

Susanna sa...

Mam. Ja just det!!