tisdag 7 oktober 2008

Om att skriva - fortsättningen

Igår tänkte jag att jag skulle kolla upp alternativ till den dyra textcoachningen, så jag gick in på Folkuniversitetets hemsida och hittade en skrivarkurs på distans som lät väldigt bra. Det stod att den startade den 1 oktober, så jag skrev dit och bönade att de skulle ta emot mig ändå. Det gjorde de. Och kursstarten visade sig vara ändrat till idag. Tur för mig!

Såhär beskrivs kursen:
För dig som brinner för att skriva och som söker ett forum där det ges utrymme att skapa. Här får du möjlighet att utveckla det egna skrivandet genom att reflektera över egna och andras texter. Genom kritisk och konstruktiv diskussion får du en djupare förståelse för det egna materialet och dess möjligheter. På kursen arbetar vi med olika skrivövningar utifrån en medveten tanke kring de fyra grundstenarna handling, miljö, personbeskrivning och dialog. Vi skapar en längre processtext för att finna den egna unika berättarrösten. Kursen är helt på distans, vilket betyder att du inom vissa tidsramar kan göra dina inlägg på vår plattform för distansutbildning när det passar dig.

Det här ska bli kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Js, den här passar dig nog perfekt! Kul!
Kram mam

Camilla sa...

Du är så jäkla cool, Susanna! Du gör sånt som vi andra bara pratar om! Hoppas att du får massa inspiration av kursen, och att vi i Bokcirkeln kommer att få läsa din debutbok om några år.

Kramar från Camilla

Susanna sa...

Mamma. ja, det tror jag också.

Camilla. Tack för den superfina komplimangen - jag blir jätteglad! Självklart ska ni få läsa min debutbok först av alla. :)

Kramar från Susanna