onsdag 29 oktober 2008

Foto

Förstår om ni vill se fler foton här på bloggen. Hellre kort på grönsaksmarknaden än på min fruktsalladstallrik liksom. Men det känns inte alltid rätt att plocka upp kameran. Ibland av säkerhetsskäl. Ibland för att jag inte vill dra uppmärksamheten till mig mer än vad jag redan gör. Och för att jag vill ge intryck av att jag bor här och inte är turist. Ja, så är det.

Men det kliar i fingrarna på mig. Så många scener jag vill föreviga. Fler bilder kommer tids nog!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hej! Hittade din blogg via Emmama. Kul med en blogg från Afrika. Hehe, själv bor jag också i Afrika, men det får man inte säga här i Kairo, för det vill de inte höra.

Jag har helt kommit över min kamerablyghet och bär nästan alltid med mig kameran nu. Det finns alldeles för många bra motiv jag inte vill missa. Dessutom leder det ibland till samtal och kontakter, så det är bara skoj. Om du går till samma marknad, och samma promenader ofta, kommer de snart att känna igen dig och vet ändå att du inte är turist. Hoppas du känner för kameran snart!

Jag återkommer!

Susanna sa...

Hej Marianne, roligt att du hittat hit! Ja, det där med kameran... Det är sant som du skriver; jag lovar att bli bättre på att plocka fram den lite oftare (när det känns säkert. Tack!