torsdag 16 oktober 2008

Listan

Snodde listan från DN På Stan.

Bästa promenad: I Uhuruparken
Äter lyxmiddag på: På libanesiska Cedars på Lenana Road
Bästa mikromaten: Min goda köttfärslimpa (med oliver, tabasco, lök & vitlök) med klyftpotatis
Bra gå-bort-present: En flaska vin
Favoritlyxartikel: Pärlor
Läser just nu: Sverige, Sverige, fosterland – om ungdom, identitet och främlingskap av Gellert Tamas
Läser helst: Ja (och gärna Auster, Irving & Tartt)
Favoritförort: Kilimani (det är där vi bor!)
Fikar gärna på: Stanley Hotel i city
Bästa lunchställe: Moniko´s i Valley Arcade
Bästa restaurang: Moniko´s
Favoritråvara: Potatis
Favoritmärke: Nanso, Nümph
Favoritskor: Mina vita pumasneakers
Klädkonto per månad: Noll kronor för tillfället
Modeförebild: Flera av mina kompisar
Det dyraste jag har köpt: Tandställning
Favoritprodukt på Apoteket: Försvarets hudsalva
Senaste secondhandfyndet: En massa pocketböcker på Stadsmissionen på Hornsgatan
Bästa fyllekäket: Oj, det var länge sedan jag var full slår det mig. Hamburgare med pommes frites och dip på Max i Umeå
Lyssnar på: Alla de skivor jag fick från min kompis J innan jag flyttade! Plus N:s jazzplattor...
Bästa förfestmusiken: Snoop
Senast köpta skivan: ”Odd couple” med Gnarls Barkley
Mitt sämsta köp någonsin: Kommer inte på något just nu...
Senaste impulsköp: Fullkornspasta på en italiensk affär
I dvd-spelaren: ”Proof” med Paltrow, Hopkins och Gyllenhaal
Användbar pryl: Mixer
Favoritgalleri: Yaya

Inga kommentarer: