tisdag 21 oktober 2008

Varför jag är här

Jag verkar ha fått några nya läsare, roligt, och en undrade vad jag gör här i Kenya. Jo, förstår du, min sambo arbetar på en biståndsorganisation i Nairobi och jag är medföljande som det kallas. Jag jobbar inte utan försöker att varva ner lite och hitta på sådana saker som jag aldrig hann göra när jag jobbade heltid i Stockholm. Vi har bott här i drygt sex veckor och kommer att vara kvar i Afrika till år 2010 (åh, vad länge det låter när man skriver så!).

Jag trivs verkligen här och njuter stenhårt av att befinna mig i Afrika. Och jag njuter av ledigheten och friheten, men skulle gärna börja arbeta volontärt några dagar i veckan om ett tag. Vid årsskiftet kanske jag börjar jobba. Om jag har lust. Och om jag hittar något spännande att göra.

Till dess läser och skriver jag, upplever Nairobi och Kenya (vi åker till Mombasa och kusten nästa helg), gör smycken, tränar, bakar, promenerar och insuper vardagen. Ingen brådska. Eller hakuna matata som vi säger här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en dröm.Tycker du har helt rätt inställning och jag önskar alla kunde få en liknande chans i sitt liv,att bara stanna upp och vara o ta reda på vad man verkligen vill med sitt liv. Häftigt att då får göra det i Afrika.Wow. Ska följa ditt äventyr /vardag med stort intresse =) även om det blir massa brödbak :D det är kul med sånt med.
Ha en trevlig vecka.
Mvh L

Anonym sa...

Oj vad spännande att bo utomlands ett tag. Och på ett ställe som Afrika. Vilken upplevelse.

Susanna sa...

L. Tack för dina uppmuntrande ord - det gör mig glad!

Anna. Ja, det är härligt!