söndag 26 oktober 2008

Bloggtips!

Innan jag promenerar iväg till massajmarknaden tänkte jag tipsa om en blogg jag gillar. Den är skriven av en svensk tjej som heter Sara och arbetar på Rädda Barnen i Kabul, Afghanistan.

Från Saras blogg:
Vårt kontor ligger granne med den brittiska kyrkogården (det står till och med på våra visitkort – Close to the British Cemetary) och idag ska Gayle Williams, kvinnan som sköts för en vecka sedan, begravas där. Det är fullt med poliser utanför kontoret och på hustaken runt omkring oss och gatan håller på att spärras av. Förutom att huvudet snurrar på grund av detta vaknade jag i natt och trodde att en bomd smällde utanför huset. Fönstren skallrade och sängen skakade. Det tog någon minut innan jag fattade att det var en jordbävning.

Bloggen hittar ni här!

Inga kommentarer: