torsdag 30 oktober 2008

Om en torsdag i Nairobi

Dagen började med en kikombe (kopp) chaité och en chapati på cafét bredvid skolan och sedan satte lektionen igång...

Såhär ser dagen ut:
8-10: Swahililektion (Ojoj, 8 är för tidigt för mig!)
10-13: Besöka biståndsorganisationen från igår, skicka iväg en massa e-mail, förbereda min skrivuppgift till skrivkursen, ge tvätterskan lön, äta lunch
13-14: Yoga på Yaya
14-16: Swahililektion
16 och framåt: Fortsätta med skrivuppgiften, packa, ta malariatablett (Mombasa är ett malariaområde), beställa taxi till flygplatsen imorgonbitti, försöka gå och lägga mig i tid

Okej, jag är van vid att jobba, men nu när jag inte behöver stressa längre tycker jag att den här dagen blir för intensiv. Roligt, men lite för intensiv faktiskt. Min kompis Anna skrev (jag hoppas att det är okej att jag citerar dig, kompis!): "glöm inte att du skall var där i två år...allting behöver inte hända på två månader...". Jag behöver bli påmind ibland.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sagt Anna ;)!

Hej Susanna! Njut av Mombasa!
mam

Anonym sa...

Håller med din vän Anna: LÄr dig att chilla. Denna resa är förodligen en resa som du också ska göra för att lära att njuta av stunden och inte stressa ...

Men du verkar ha det fantastiskt.

Kram
stina

Susanna sa...

Mam. Ja, jag ska njuta av Mombasa!

Stina. Ja, Anna är smart! Det är precis som du skriver; jag ska lära mig att njuta av stunden på den här resan... Ibland är det bara så svårt. Jag arbetar på det! Kram från Susanna

Emmama sa...

Lyllos dig som käkar chapati!! :)

Anonym sa...

Det är ok att citera! ;)

KRAM

Susanna sa...

Emmama. Mmm, det är SÅ gott!
Anna. Vad bra! :) KRAM