tisdag 14 oktober 2008

Vimmelmamman

Dagens bästa, mest rörande, roligaste och mest inspirerande blogg hittade jag hos Vimmelmamman. Oj, jag blev fast och läste hela bloggen. När hon startade bloggen blandades inlägg om ytligt uteliv (hon är en känd vimmelreporter) med charmigt familjeliv, men någonstans mitt i drabbades hon av cancer. Och bloggen kom istället att handla om överlevnad, cellgifter och tankarna på att dö ifrån sin lille son och sin man alldeles för tidigt. Men glamouren lyser igenom då och då. I stundens allvar är den samtidigt skriven med en stor portion humor och ett jäklaranamma där sorgen får sippra emellan.

När vi läst sagan och smort in de små kinderna med kräm och gett ad-droppar och pussat kaninen och släckt lampan så började jag naturligtvis att gråta. Igen. Tyckte jag dolde det bra men Skorpan sa "Mamma, varför du skaka sådär, du rädd?"Ja, allra finaste Skorpa min. Jag är rädd. Så inihelvete rädd men idag gråter vi och i morgon reser vi oss upp, borstar bort krutdammet från byxorna och ställer om siktet.

Hon är dessutom nominerad till Årets Mama. Om du vill rösta på henne (vilket jag redan gjort), skicka då ett e-mail till: lottagray@expressen.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla Susanna för att du skriver och länkar...Blir jätteglad och varm om hjärtat
Kram Lotta/vimmelmamman

Susanna sa...

Lotta, vad roligt att du hittade hit! Som jag skrev; du är en sann (och rolig!) inspirationskälla.
Kram
Susanna

Anonym sa...

Jag röstade genast efter att ha läst några inlägg i bloggen.

Susanna sa...

Emma. Vad roligt!