söndag 5 oktober 2008

Om bröd, träning och halvljus

Brödet blev jättegott! Märkte dock att jag råkat köpa smörgåspapper istället för bakplåtspapper, så brödet satt fast ganska bra. Ska hålla utkik efter rätt papper i veckan. Sedan drog N iväg mig till Impala Club, var inte alls sugen på att träna och när vi kom dit var det stängt. Då hade jag plötsligt blivit sugen, så vi promenerade tio varv runt 300-metersbanan och gjorde lite situps och sådant efteråt.

På vägen tillbaka missade vi att svänga in på vår gata och rätt vad det var stod polisen lite längre fram på huvudgatan och vevade in oss. Otur. När jag skulle veva ner min ruta fastnade den en decimeter ned och polisen väntade lite otåligt tålmodigt på att jag skulle öppna på min sida. Det gick inte, typiskt nog. N gick ut och snackade. Det var något med ljuset, sa de. Skitsnack, tyckte vi (men sa inte det till polisen såklart). Efter uppvisande av det internationella körkortet släpptes vi och fick åka hem. Det var absolut ingen fara, men vi kom liksom ur den goda stämning vi haft. Väl hemma satte jag på en julskiva och hällde upp lite vin. Sedan satt vi där och kände friden återvända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En julskiva honey!?? Varför just det?
Kramiz
mam

Susanna sa...

Mamma. För att det kändes som att jag behövde lite julefrid...