måndag 23 februari 2009

Delete - ett inlägg i repris

Hittade ett inlägg som jag skrev här på bloggen i maj förra året.

Delete
Kliver över dagens och gårdagens DN i hallen och ser ut över lägenheten. Det är stökigt. Väskan från Göteborgsresan står framme, ytterligare några DN ligger utspridda här och var. Artiklar, papper och grejer till magisteruppsatsen, jag just håller på att bli klar med, ligger utspritt på golvet och i köket står glasen i parad framför diskhon.

På jobbet är det likadant. Massor av bra-att-hapapper turas om att ligga närmast tangentbordet. Det där vattenglaset, kaffekoppen och müslimedfilglaset står uttråkade och väntar på att bli rena. Jag klandrar dem inte.På datorns skrivbord ser jag knappt bakgrundsbilden för alla dokument jag sparat där. Det är ju så bra att spara på skrivbordet, då hittar man dem ju så lätt. My ass.

Och min kropp känns lite sjuk. Kanske att jag börjar bli sjuk. Kanske för att jag jobbar för mycket. Och för att jag sliter med den där uppsatsen som banne mig ska bli klar.Vill klicka på ctrl alt delete. Bort med allt skräp. Fram med prydliga högar.

Hit med en välstädad lägenhet, ett skrivbord med en välmående blomma på och en dator där allt är fint instoppat i mappar med pedagogiska namn. Och langa fram en utvilad Susanna. Kanske att jag måste lägga mig i soffan en stund och vila nu. Den som ändå hade haft lite Ben & Jerrys att kyla den nog svullna halsen med.

Min kompis Anna skrev i en kommentar till inlägget att "Du kanske ska prova Esc-knappen..." Det var nog det jag gjorde för här är jag nu i Afrika och situationen ovan känns rätt avlägsen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men...kan jag verklgen ha sagt något så klokt?! ;)

Jag är glad och stolt över att du skippade pappaershögarna och "Ecspade" istället!

KRAMAR / Anna

Anonym sa...

*LER* Ja, tänk så det var och tänk hur det blev.Och vilket klokt råd Anna gav :).
Den där escape knappen kanske jag ska testa en dag som den här, snön har kommit och det är alldeles för varmt ute för att den ska ligga kvar....det är på väg att bli slaskigt.

Kramar
mam

Susanna sa...

Anna. Ja, du är så himla klok, min vän! Puss & kram

Mam. Ja, esc-knappen behöver nog alla då och då! Kram

Marianne sa...

Härligt!

Susanna sa...

Marianne. Ja, mycket!

Ina sa...

Var hittade du den knappen, jag letar fortfarande! Kram

Susanna sa...

Ina. Den är lite trickig att hitta - ibland syns den inte och ibland är den mitt framför näsan! :) Kram!