måndag 2 februari 2009

Körkort i Kenya

Mitt vårprojekt blir att ta körkort! Har fått tipset om att the Automobile Association of Kenya (AA) är den bästa körskolan och när jag pratade med en kvinna där för en stund sedan sa hon att jag kunde ansöka om ett internationellt körkort när jag tagit det kenyanska så att jag kan köra även i Sverige. Jag tar det med en nypa salt, men visst vore det sjysst om jag kunde köra hemma i Sverige i sommar. Det viktigaste är dock att jag kan köra i Kenya och i andra afrikanska länder.

Så vad kommer det hela att gå på? Jo, 11 100 Kenyanska Shilling vilken motsvarar cirka 1100 svenska kronor. Det inkluderar bland annat trettio lektioner, medlemskap i AA (alltså Automobile Association och inte Anonyma Alkoholister!), bokning av körtest och användning av AA-bil under uppkörningen.

Fortsättning följer...

6 kommentarer:

Emmama sa...

All heder till dig som vagar kora dar! :) Stay safe! Vi funderar pa att komma till Kenya i december, I will keep yoy posted!

Anonym sa...

Vad fuskigt! Jag kommer ner och tar en intensivkurs hos er! :)

Susanna sa...

Emmama. Ja, vi får se om det visar sig vara ett vansinnesprojekt... :) Ska vara försiktig! Vi får prata om december - det kan vara så att vi är på väg till ett nytt land då, men inget är definitivt än! :)

Peter. Det är värsta affärsidén - ta ditt körkort i Kenya och få samtidigt ditt livs semester! :)

Anonym sa...

Fuskigt!!! Själv har jag lagt ut femsiffrigt tal och inte fått körkort ännu...men jag har å andra sidan haft andra parallella projekt.

Lycka till, sis!

PS. Kanske nappar jag på rådet du gav till Peter. DS.

Anonym sa...

Kära nån va BILLIGT! GRATTIS till fyndet. Jag ska börja ta körkort om några veckor paket på 10.000 för 10lektioner + teori...lite skillnad :S

Marianne sa...

Det verkar seriöst eftersom det är trettio lektioner. Jag menar, inte som alla rykten om olika länder att man "köper" sig ett körkort. Lycka till!

Nytt land? Kairo?