söndag 22 februari 2009

Om en lat söndag

Idag har varit en riktigt lat söndag... Simmat lite i poolen tillsammans med ett gäng kenyanska ungdomar som håller på att lära sig simma av en man som bor här på området. Legat i solstolen, lyssnat på de snattrande asiaterna som bor här, och läst "Shantaram" - är inne på de sista hundra sidorna nu. Sedan har jag ätit sen lunch på Java Coffee House tillsamans med N, kollat på en romantisk J-Lofilm och nu funderar jag på om jag ska lägga mig vid poolen och fortsätta läsa eller om jag ska lägga mig i soffan på balkongen och läsa.

Dessa svåra beslut.



















Java Coffee House är en kedja som finns i köpcenter över hela Nairobi. De gör riktigt gott kaffe, goda och ganska billiga luncher, är mysigt och här samlas såväl kenyaner som indier, expats, barn och vuxna. På många andra ställen tycker är det väldigt uppdelat, men inte här på samma sätt.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oh, det låter som en underbar söndag!!!! :-)

Susanna sa...

Saltistjejen. Ja, den har varit riktigt skön! Kram

Marianne sa...

Härligt! Vad bestämde du dig för?

Susanna sa...

Marianne. Mycket! Det blev balkongen! :)