torsdag 12 februari 2009

5 månader

Det slog mig just att det idag är exakt fem månader sedan vi landade i Nairobi.

Vi landade den tolfte september på Jomo Kenyatta Airport efter en lång flygresa. Vi fick nycklarna till vår lägenhet och till bilen och sedan åkte vi till Java Coffee House med N:s nya kollega. Det var soligt, eftermiddag och äntligen kunde vi pusta ut lite efter allt packande, bärande och sista-minutenfixande.

Nu fem månader senare har jag spenderat dagen ute på vår nyinredda, tjusiga,mysiga balkong (ja, bilder kommer!). Jepp, en hel dag har jag spenderat därute. Vad man kan göra på en balkong? Jo, till exempel äta nybakta scones med ost och dricka té, läsa Shantaram och Söndags DN, äta god middag, läsa bloggar och kolla på film nedsjunken i soffan med en filt över benen.

Fem månader. Tiden går snabbt! Vilken tur att vi trivs så bra.

2 kommentarer:

Joanna sa...

det låter som allt av det bästa man kan göra.
på en balkong.
jag vill också ha en balkong, alltså jag har ju en, men den är inte alls som er balkong.
sköna soffor och fåtöljer och fina lampor skulle jag också vilja ha.
nu måste jag göra te för jag blir så sugen på det när jag läser att andra druckit te.

fem månader är lång tid!
men känns det fortfarande som att ni nyss kom eller är du hemtam med vardag och rutiner?

Susanna sa...

Joanna. Det är alldeles utomordentligt härligt att ha en balkong med sköna fåtöljer, soffa och fina lampor... Och dessutom när vädret är så skönt att man kan sitta ute hela tiden.

De här fem månaderna har gått snabbt... Men jag har kommit in i rutiner och vi har hunnit med en hel del (lära känna lite folk, hitta på saker att göra i Nairobi, varit vid kusten, åkt på safari...) så det känns nog som att vi har bott här i fem månader.
Kram!