fredag 13 februari 2009

Om en ny balkong

Nu ska ni få se bilder på vår nya balkong! Jag hade tänkt mig en sådan där tjusig före- och efterbild och tog säkert femton bilder i olika vinklar på den tomma balkongen innan möblerna kom, men vips var de borta, så nu får ni använda fantasin istället.


















Bilen med möblerna kommer och vi börjar inse hur stora möblerna är... Kommer de att få in allt genom ytterdörren ut till balkongen?






Jodå, det gick...

Voila, så här snyggt blev det! Precis som vi ville ha det.



















En av krukorna som vi köpte. Vad heter "vassen" egentligen?


Och en hylla med Lonely Planet Kenya, Tanzania & West Africa samt bok om FN och naturligtvis Karen Blixens "Den afrikanska farmen". Sedan några flaskor god, rökig whiskey. Nu saknas bara cigarrer och ett back gammon... Och NI saknas!






Det här har blivit vårt nya vardagsrum! Den gula lampskärmen i lammskinn lyser så fint. I soffan skymtar N med laptopen i knät.
Så nu är frågan bara, när kommer ni och hälsar på?

11 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Men DU VAD FINT! Vilket underbart "uterum" ni fått! Härligt! Förstår att ni är här nästan hela tiden nu.
Och jag ser att ni har en av mina favorit single malts också! Mmmm! Bowmore! Me like! :-)
kram!

Anonym sa...

Så fint, så härligt det ser ut förstår att ni njuter!

Jättekramar
mam

Camilla sa...

Det ser verkligen supermysigt ut, Susanna!

Eftersom jag tog fel på det där med datumen för bokcirkeln kanske jag ska komma förbi er en sväng istället? ,o)

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susanna sa...

Saltistjejen. Tack! Bowmore is the shit! :) Kram!

Mam. Visst är det fint!

Camilla. Du är varmt välkommen att komma förbi oss en sväng - inga problem! Bring the kids and come! :) Kram

Emmama sa...

Jättefint!! Jag kanske faktiskt kommer i jul.. ;) Ska försöka få ihop finanserna och åka och hälsa på alla igen.

Ina sa...

Gud så underbart! Jag kommer NU!!! Kram!

Susanna sa...

Emmama. Vore jättekul om du kom till jul! Risken finns dock att vi har flyttat vidare till ett annat afrikanskt land då... Hur som helst vore det roligt att ses!

Ina. Ja, gör det! :) Kram!

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så mysigt ni har det!
Svårt att föreställa sig när det är "20 METER" snö här... ;)

STORA kramar!

/ Anna

Marianne sa...

Guuuuu så snyggt, så härligt! Vi hade också vardagsrum på balkongen i Istanbul, satt där från morgon till kväll på sommarhalvåret. Man behöver egentligen bara en balkong i varma länder. Jag kommer på studs!

Susanna sa...

Anna. Mm, det är stora kontraster! :) Såg era snöbilder och det såg fantastiskt härligt ut... Och fantastiskt kallt! :)

Marianne. Det är bara att komma! :) Livskvaliteten har ökat med många procent sedan vi gjorde iordning balkongen såhär!