onsdag 11 februari 2009

Susanna Goes to Sweden

Nu har jag bokat en biljett med mjölkbussen Ethiopian Airlines för att komma hem till Stockholm den 20 mars till den 10 april. Mjölkbuss för att den stannar i Addis Abeba (Etiopien) och i Rom innan den landar på Arlanda. Tyvärr hinner jag varken äta injeera eller gelato, men biljetten var billigare än andra jag hittat. Det konstiga är att det är flera tusenlappar billigare att åka från Stockholm till Nairobi tur och retur än från Nairobi till Stochkolm tur och retur.

Min kära syster har lovat mig att varje dag hemma kommer att vara som en födelsedag - klart jag måste komma hem då!

10 kommentarer:

Camilla sa...

Men då är du ju i Sverige när vi ska ha nästa bokcirkelträff! Är det därför du kommer hem?! ,o)

Kram från Camilla

Anonym sa...

Det flyget har jag åkt MASSOR av gånger (fast klivit på mjölkbussen på sista stoppet, i Rom)! Man får injera till frukost på planet (och små fula neccesärer i rött skinn). Tyvärr ingen gelato.

Vad roligt att du kommer hem! Saknar dig!

Kram från J

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Susanna sa...

Camilla. Men jag trodde att bokcirkelträffen var nu i februari - men självklart är det därför jag kommer hem! :)

J. Injera till frukost kan jag absolut leva med! Gelaton kanske vi kan äta tillsammans i Stockholm? Saknar dig ckså. Stor kram!

Anonym sa...

Perfekt! 21 mars är du bjuden på lillemans 1-års kalas. Det är bara att fortsätta norr över när du lika är på väg... ;)

Puss o Kram/ Anna

Susanna sa...

Anna. Jag tackar så mycket för inbjudan - så stor han blivit! :) Ska se om Ethiopian Airlines kan släppa av mig uppe i schtaaan istället... :) Stor kram!

Marianne sa...

Jag kommer också till Stockholm under den perioden! Exakt vet jag inte än, men det vore kul med bloggträff. Så fort jag har bestämt datum ska jag tala om för dig.

Susanna sa...

Marianne. Vad kul! Jamen, då månste vi ju försöka få till en bloggträff... :) Kram

Anonym sa...

åh vad roligt Susanna!!! jag har inte läst dina inlägg på länge då det har varit såååå mycket att göra men man kan ju läsa allt när man har tid.
Ser fram emot att träffa dig när du är hemma!
stor kram och jag läser med glädje din blogg idag ;o)

Susanna sa...

Helena. Ja, jättekul - vi måste absolut ses! STOR KRAM!