tisdag 1 maj 2007

Klimatosmart

Är du klimatsmart? Jag är det inte. Efter att ha gjort ett klimattest får jag kommentaren: Du lever som om vi hade tillgång till 2,98 planeter, vilket är mindre än det svenska genomsnittet på 3,4. Bravo! Men vi har ju bara en planet. Bli klimatsmart nu.

Okej, jag borde åtminstone använda lågenergilampor. Det borde jag verkligen. Och jag kanske skulle ha klickat i ett mer sanningsenligt alternativ på frågan om hur mycket jag reste förra året, men insåg att jag redan låg risigt till så jag modifierade sanningen lite.

Trots det borde jag väl ändå få någon slags cred för att jag promenerar till och från jobbet? Och handlar ekologisk mjölk.


4 kommentarer:

Niklas sa...

Jag fick 2,31. Och samma text som du.

Susanna sa...

Okej. De har väl upptäckt en ny planet som vi kan flytta till om det krisar...

Steggo sa...

Jag förbrukar visst 2 planeter. Kanske jag fuskade lite, men vad svarar man på frågor om extra väggisolering då man bor i lägenhet? Ska man ställa upp madrasser längs väggarna eller? :)

Susanna sa...

Hahaha! :) Ja vissa frågor var kluriga. Madrasserade rum är kanske inte någon dum idé - då skulle ni ju inte höra er granne iallafall...