onsdag 9 maj 2007

Ur vägen!

Jag kan få panik av folksamlingar. När jag inte kommer fram. När folk kommer för nära. I matbutiken Esselunga i Florens handlade jag mat när jag bodde på Via Vittorio Emanuele. Gångarna var smala och jag lyckades alltid pricka in när det var mycket folk där. Eller, eftersom det var så trångt räckte det med några människor för att det skulle kännas som en folksamling.

Jag ville meja ner folk med min kundvagn. Jag ville att de skulle slänga sig åt sidan så snart de fick syn på mig. Men istället fortsatte de lugnt att välja pasta, vin och grönsaker. De segade sig fram i gångarna och jag log ansträngt och nöp mig hårt i handen för att inte skrika. Lägga mig ner och skrika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag som bara trodde att det bara var "gamla kärringar" som gjorde så...för jag har traumatiska minnen från när ni var små och just såna kvinnor med elak röst väste -UR vägen! är det här verkligen en plats där man går med barnvagnar!:/ Och det var det, bara det att det var lite trångt...

Ha en bra dag!
Kram

Susanna sa...

Kan säga att flera av de italienska tanterna knarrade fram ett ´permezzo´ innan de kraschade in i min kropp med sina kundvagnar, så det var nog ömsesidigt...