onsdag 23 maj 2007

Yes, du har kommit till diskmedelsförsäljningsföretaget!

I källarlokalen i huset där jag jobbar är ett telemarketingföretag inrymt. De som arbetar där är uteslutande killar i 23-årsåldern. Jag tror att de kränger diskmedel till företag. Undrar hur det går? Eller egentligen undrar jag inte överhuvudtaget.

Killarna är korta, har solkiga, svarta kostymer på sig och hela bunten röker. Deras hår ser ut ungefär som när man låter bli att ge groddar solljus. De rör sig alltid i grupp. Ser man bara en av killarna utanför byggnaden kan man vara säker på att åtminstone tre till finns runt hörnet.

Jag känner igen dem på hundra meters avstånd.

De är obehagliga.

4 kommentarer:

Ina sa...

Underbar iakttagelseförmåga!

Susanna sa...

Tack. Vi får äta lunch ihop nära mitt jobb någon dag, så kan du få chansen att se dem live! :)

I sa...

hahaha, jag älskar de där kostymkillarna. saknar dem lite.

Susanna sa...

I. Hahaha, ja de är oförglömliga... :)