söndag 20 maj 2007

Glöm inte att äta ordentligt med glass efter träningen!

Förut när jag tränade var det så mycket lättare att göra hälsosamma val efter träningen. Det föll sig naturligt att äta mer regelbundet, mer grönsaker och frukt, ta trappan istället för hissen och så vidare.

Nu ser jag träningen som en ursäkt att få stoppa i mig vad jag vill. Vet inte vilket som är bäst. Inleddes för några dagar sedan i fördärvet av N som tipsade om Ben & Jerrys ´Chocolate Fudge Brownie´-glass. Han varnade mig. Det var som att kastas rakt in i glassvärldens mörkaste hörn... Jag är fast.

7 kommentarer:

Ina sa...

Ben&jerry's cookie dough är oxå värd att pröva!

Susanna sa...

Lockande! Ett till beroende alltså... :)

Niklas sa...

Ledsen för att jag drog ned dig i träsket..

Cookie Dough är också en höjdare! För någon månad sen hade de Half-baked på 7-eleven - det är en blandning av Cookie Dough och CFB. Den absolut bästa glassen någonsing!

Susanna sa...

Du är förlåten!
CD+CFB låter som en helt vansinnigt god kombo. Snart kommer det att behövas en lyftkran för att få mig ur lägenheten...

Björn Johansson sa...

Jag skulle vilja slå ett slag för Chuncky Monkey (bananglass, choklad, nötter). Där jag har bott fram tills nu finns ingen frys, alltså har jag varit tvungen att sätta i mig hela halvlitern på en gång. Det är bra. Tror jag.

Anna sa...

Vännen...hur kan du ens tänka att en glass med namnet "Chocolate Fudge Brownie´" inte skall leda dig in i fördärvet... ;)
Tur att den sorten inte har hunnit etablera sig på dessa norra breddgrader!

Susanna sa...

Björn. Tack för tipset - banan & choklad är oslagbart! Tror säkert att det funkar bra efter en middag på Texas L.


Anna. I know - men trodde inte att jag skulle trilla dit så hårt! :)