lördag 30 juni 2007

Saint Kitts and Nevis - O Land of Beauty!

Jag vill resa dit. Till Saint Kitts and Nevis. När jag befinner mig i en scrollmeny där jag ska välja vilket land jag bor i trycker jag på S. Som i Sweden. Då dyker nästan alltid Saint Kitts and Nevis upp som första alternativ. Först efter Sao Tome and Principe, Saudi Arabia, Solomon Islands, Suriname och en rad andra fantasigäckande länder dyker mitt hemland upp. Efter Swaziland.

Saint Kitts and Nevis. Älskar hur orden känns i min mun. Öar, fantasifigurer, sol och hängmattor. Deras nationalsång heter ´O Land of Beauty´. Och det är säkert ingen överdrift. Tror att det är fullkomligt fantastiskt där.

O land of beauty...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, det låter alldeles underbart, kanske nästa resa går dit!?

Susanna sa...

Ewa. Ja, vem vet! :)