söndag 17 juni 2007

Vad gjorde du sa du?

Det är vinter i Umeå och trots att promenaden, mellan mitt studentrum och universitetet, är kort fryser jag när jag kommer fram. Jag ska göra ett grupparbete med några klasskamrater och vi väntar in Anki vars laptop vi skriver på.

Hon rusar in i rummet, plockar fram datorn och sätter på den. Skärmen är spräcklig och man ser knappt texten vi skrivit. Vad har hänt? Ankis ögon vidgas när hon kommer på orsaken.

- Oj, jag använde den visst som sittunderlag när jag väntade på bussen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Använde den "visst" som sitt underlag!!? Hur tänkte hon?

Susanna sa...

Ewa. Ja, det kan man undra... Vore spännande att rekonstruera stunden när hon kom på att det var en bra idé att använda den som sittunderlag!

Anne sa...

Dyrt sittunderlag!

Susanna sa...

Anne. Mm, verkligen!

Anna sa...

Kanske skulle funka om hon hade haft igång den så att den i alla fall alstrade lite värme, men annars en ytterst udda ide´...