fredag 22 juni 2007

Inatt jag drömde...

Drömde en mardröm inatt och vaknade upp klockan 02.11 med bultande hjärta.

Scenario:
Min kropp och mitt medvetande var separerade. Min kropp var bara en kropp. Och mitt medvetande, som är mitt jag, var osynligt. Jag svävade ner för en källartrappa med kroppen gåendes vid min sida. Väl nere hänger jag upp kroppen i taket av någon anledning. Kanske för att den inte ska vara i vägen. Vänder mig om för en stund och när jag tittar tillbaka ser jag att jag har hängt mig själv i en snara runt halsen. Det var inte alls så jag mindes att jag hängde upp kroppen. Jag skulle inte döda den utan bara...ja, hänga upp den. Ögonen är slutna och kroppen håller på att dö. Mitt medvetande får också allt mindre energi.

Knuten är omöjlig för medvetandet att få upp och jag minns att det finns en kniv i resväskan. Mina krafter håller på att försvinna och det är ju min kropp som kan utföra det fysiska inte mitt medvetande. Med en kraftansträngning ska medvetandet ändå kunna svinga en kniv över repet. Men resväskan finns inte i källaren som jag först tror utan i ett rum på övervåningen. Jag kommer inte att hinna dit.

Sedan vaknar jag med ett ryck.

Drömtydning någon?

Inatt lägger jag sju sorters blommor under kudden och hoppas på bättre drömmar.

5 kommentarer:

Björn Johansson sa...

Den var svår. Och obehaglig. Det blir nog bättre i natt, med blommorna. Glad midsommar!

Peter Madison sa...

uhh..den var läskig! Jag är ingen drömtydare tack o lov men jag känner en som har en drömtydarblogg. Vandrarvild heter hon och hon har en särskild drömtydarblogg som sagt.

http://dromtydare.blogspot.com/

Gå dit om du törs;)

Hoppas du hade en trevlig midsommarafton!

Susanna sa...

Björn. Ja, väldigt obehaglig! Natten som var blev mycket bättre.

Förresten, roligt att premiären gick bra!

Peter Madison. Läskig, minst sagt. Har skickat den till drömtydartjejejn nu - tack för tipset!

SoulEvolver sa...

Hej Susanna! Jag har tolkat din dröm på http://dromtydare.blogspot.com/.

Sen vill jag lägga till lite info till peter madisons inlägg och säga att det inte är endast Vandrarvilds blogg utan att vi faktiskt är två om den :)

Susanna sa...

Soulevolver. Tack så mycket för drömtydningen! Det var spännande det du skrev om ut-ur-kroppenupplevelser. Tack också till din drömtydarvän.