tisdag 12 juni 2007

Enportionsförpackningar

Och Frödinge hittar ett sätt att nå målgruppen ´singelhushåll´. Brownie/kladdkaka/ostkaka i enportionsförpackningar. Kanske är det ett smart sätt, men jag tycker att det känns sorgligt.

Där går man i matvarubutiken och slänger ner en tvådecilitersmjölk, en fryst matportion, en liten keso och en portion kladdkaka i korgen. För att sedan gå hem till sitt ´singelhushåll´ och i skenet av datorn äta sin kaka. Och längta efter någon att dela en större förpackning med.

5 kommentarer:

Ina sa...

Susanna, vill du dela kladdkaka med mig ;o)

Susanna sa...

JA! :)

Anne sa...

Ja, det låter sorgligt, när verkligheten är att det finns fler ensamhushåll än familjehushåll inne i stan.

Steggo sa...

Susanna! Om du vill ha kladdkaka kan jag baka en till dig. Det blir miljövänligare och billigare! Usch, vad miljömedveten man har blivit! Är det bara jag som diskar pappersförpackningar bara för att kunna återvinna dem?

Susanna sa...

Anne. Ja, det känns sorgligt. Och allt många vill är ju att träffa någon att dela sitt liv med.

Steggo. Åh, det får du gärna göra! Din kladdkaka är ju vida känd... Bra att du är miljömedveten - får nog erkänna att jag inte är fullt lika duktig på att diska pappersförpackningar (kan man diska dem?).