måndag 18 juni 2007

According to Carson

Jag öppnar garderobsdörren och inser att jag måste börja rensa bort plagg jag inte längre använder. Det är ingen ny insikt, men något jag förträngt. Vill ha det fint och prydligt. Gärna färgkoordinerat. Är inte där än. Alls. Rimligtvis borde alla kläder se vita ut nu. Det är väl den färg det blir om man blandar alla färger?

Sätt igång och rensa, Susanna! Kläderna kan du ge till människor som behöver dem bättre. Plötsligt minns jag Carson´s kommentar i ett gammalt avsnitt av Fab 5. Killen som blir omgjord tycker att det är synd att hans gamla, avlagda hawaiiskjortor ska slängas och föreslår att de ska skänkas till välgörenhet istället.

- Darling, ge kläderna till behövande? De har redan lidit tillräckligt!

6 kommentarer:

Anna sa...

ÅÅÅÅÅ...en liten Carso skulle man vilja plocka fram ibland. Han skulle gärna få "stajla" min garderob!

Susanna sa...

Annanita. Ja, han är välkommen hit också anytime! Kan sätta honom på planet till dig när han är klar hos mig...

Ina sa...

Vill också ha en Carson...

Anne sa...

Jag har skickat iväg mina favoritkläder och kvar finns nästan ingenting att välja på. Färgkordinerat är det dock...

Steggo sa...

Carson: "Do you know why they call them boardgames? Zzzzzz... bored!"

Susanna sa...

Ina. Ställ dig i kö! :)

Anne. Tråkigt när man inte har sina sköna kläder hos sig. Du får frossa i dem sen!

Steggo. Hahaha!