söndag 24 juni 2007

Hår

Så. Lägg ifrån er allt ni har för händerna. Glöm krig och svält i världens fattigaste hörn. För nu vill jag berätta för er att jag har borstat håret. Sist jag gjorde det var på julafton. Fick en borste i julklapp och drog några tag genom håret då. Uj, vad skönt det var. Sedan har månaderna gått och jag har använt balsam och dragit fingrarna genom håret. Fort. Enkelt. Bra. Quadratisch. Praktisch. Gut. Någon gång har jag gjort ett halvhjärtat försök med borsten, men det slutar med att jag ger upp. Orkar inte reda ut små tovor.

Men på sistone har de där tovorna vuxit sig större. Och innan de förvandlas till dreads har jag nu gjort slag i saken och plockat fram borsten. Nu är håret välkammat som om jag skulle på skolavslutning. Får stryka någon fin sommarklänning och sedan är jag redo. Redo att fira min magisterexamen kanske.

Om detta ville jag berätta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt med ny borstat hår och ny bild :).
C blev inspirerad & hittade en frisör när vi kom hem. Jättefint!

Susanna sa...

Ewa. Tack!

Steggo sa...

Apropå hår! Jag och Jim såg en dokumentär på TV om hur. Det handlade bland annat om hur kvinnor från tredje världen sålde sitt hår, som sen transporterades till Kina för att blekas till västvärldens blonda toner. Det finns - visade de - en festival i Indien där man offrar sitt hår till gudarna. Håret säljs sedan vidare. Det hår som är för kort mals dock ner och blir CHOKLADKAKOR!! Slutsats: Ät inte Indisk choklad! ;)

Susanna sa...

Steggo. Usch, vad äckligt. Underhållande. :) Hår i chokladkakor. Används håret istället för någon ingrediens? "Hm, vi hade slut på kakao så vi tar indiskt hår istället!" Bäst att hålla bättre koll på ´made in´-rutan i fortsättningen...

Steggo sa...

Kanske jag kan gå över till Sara som är adopterad från Korea och låna lite av hennes hår nästa gång vi ska göra kladdkaka!!

Kom och ääät!

Susanna sa...

Steggo. Hahaha - gör det! Hon får väl den frågan hela tiden...