söndag 3 juni 2007

Take Me Home, Country Roads...

Nu sitter jag på bussen på väg mot Umeå och skriver. Uppsatsen är i stort sett klar, bara några ändringar till... Jag fick ett stipendium för att skriva den här uppsatsen och de sista femton procenten av pengarna betalas ut när den blivit godkänd. Pengar som räcker till en resa. Fint.

Det är varmt här vars jag är som man skulle säga på norrländska. Himlen är helt blå och det är varmt som om det vore högsommar. Packade ner en tjocktröja istället för ett extra linne för att jag inte skulle frysa. Minns hur det kunde finnas snöhögar kvar på skolavslutningarna i lågstadiet när jag bodde i Luleå.

Tänker köpa en mjukglass med karamellströssel innan jag sätter mig på flyget. Och förtränga att det är måndag och arbetsdag imorgon. Än är det flera timmar kvar på helgen.

2 kommentarer:

Anne sa...

Här har veckan redan börjat och att-göra-listan är längre än på länge. Suck.

Susanna sa...

Anne, vet hur det är... Jobbigt att ha långa listor redan när den nya veckan knappt börjat. Lycka till med att bocka av på listan!