torsdag 14 juni 2007

Det du önskar ska du få

Bönhörd. Kanske minns ni att jag för en tid sedan önskade mig en städerska snarare än kärlek. I fredags slog önskningen in i form av min kompis Anna. Hon har bott hos mig den här veckan och efter att hon promenerat med mig till jobbet har hon:
  • städat min lägenhet
  • diskat
  • fyllt på kylskåpet
  • tvättat mina kläder
  • planterat blommor på balkongen
  • listat ut varför mitt handfat läcker
  • köpt kläder till mig
Fantastiskt - det är precis såhär jag vill ha det!

Nu behöver jag bara hitta någon som kan laga mat åt mig. Sedan är jag nöjd.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Luxury! Så vill jag också ha det, i synnerhet det där med att fylla kylskåpet :) /Stefan

Susanna sa...

Stefan. Verkligen luxury! Min favorit var nog städningen. Och blomplanteringen. Och klädshoppingen. Hm, det mesta helt enkelt! :) Samt naturligtvis att hon är en fantastiskt trevlig och rolig människa - but that goes without saying!

Anne sa...

Vilka vänner! Jag tycker nog att det är din tur på att laga middag dock :)

Susanna sa...

Anne. Jag är nog beredd att hålla med dig om det! :)

Anonym sa...

låter som när du bodde hemma.... dock så lagade vi även mat på den tiden.

Susanna sa...

Crister. Ujuj, nu fick jag dåligt samvete! Förhoppningsvis var jag en god dotter också...

Anonym sa...

naturligtvis är du världens bästa dotter. Ser alltid fram till våra backgammon tävlingar. På tal om det så var det ren tur att du vann Matchen igår. Nästa gång så sopar jag banan med dig.
Ditt senaste resultatet i mobil-spels tävlingen igår bättrade inte på förnedringen. ;-) från en som inte är biiittterr.

Steggo sa...

Susanna! Du vet ju att vi har en superskön soffa Anna får sova på när du skickar hit henne. För det ska du väl? :)

Susanna sa...

Crister. Och du är världens bästa pappa! Vad gäller min backgammonvinst handlar det helt och hållet om strategi. :) Jag har planer på att vinna mot dig snart igen...

Steggo. Vet ju av erfarenhet att er soffa är skön, men måste ändå säga att min är ett strå vassare. :) Ska kolla med Anna om hon funderar på en karriär som personlig coach tillika hushållerska... En skitbra kombination!

Anna sa...

Det beror helt på var som betalas... :) som sagt var, Susanna, så räcker det med din blotta närvaro som betalning. Ja, eller ett par supersjyyyyysta örhängen!

Susanna sa...

Annanita. Den där affärsidén kan säkert generera pengar! Men jag vill gärna behålla dig för mig själv... :)

Du får välja & vraka bland örhängen mot att mitt hem skiner och mitt sinne är i balans...

Anna sa...

It´s a deal!