söndag 1 juli 2007

Glosa

En del ord sätter sig på hjärnan. Dagens har varit ´skabrös´. Vet inte riktigt vad det betyder och skulle inte kunna sätta in det i en mening, men det borde betyda att något är svulstigt, kanske lite förmer. Stort på något vis. Stroppigt fast på ett annat sätt.

`Var inte så skabrös. Bjud till lite då!´ Eller kanske hellre ´Han var så skabrös att han bjöd alla på sommarfesten och skickade räkningen till sin förra fru´. Bäst att kolla upp ordet istället för att fortsätta spekulera.

Efter en snabb googling får jag reda på att ´skabrös´ betyder att man är oanständig och slipprig. Mitt andra meningsförslag stämde ganska bra in då.

3 kommentarer:

Steggo sa...

DU!! Jag lyssnade faktiskt på Mark Levengood som sommarpratade i P1 inatt i min mp3-spelare. Han använde ditt ord! Han pratade om "skabrös penispasta". Jag har nog aldrig hört ordet innan du och Mark nämnde det PÅ SAMMA DAG!

Jag tycker förresten att du ska lyssna på Barbro Dahlbom-Hall som sommarpratade i lördags. Det var inspirerande och jag tror att du också skulle tycka det!

Vilken otroligt bra idé att man kan lyssna på sommarpratarna i sin mp3-spelare!! BRAVO SR!!

Steggo sa...

HÄR laddar du ner programmen!

Jag ÄLSKAR Sveriges Radio just nu!

Susanna sa...

Steggo. Hahaha, vad sjukt! :)

Tack för tipset om Barbro; visst är det hon som arbetar med bistånd i Sydamerika? Tycker också att SR är great - någon gång ska jag sommarprata i P1...