torsdag 5 juli 2007

Clown

Idag när jag stod vid övergångsstället såg jag en clown stå på andra sidan vägen tillsammans med de vanliga människorna. Det var rött och han stod och hoppade av iver över att få korsa gatan. När det slog om till grönt plockade han upp sin koffert som stod bredvid honom och började med långa, överdrivet långsamma steg gå över vägen. Han stannade upp och gjorde grimaser åt bilarna innan han fortsatte gå. Jag log, vände mig om och följde honom med blicken. Sedan hastade jag vidare mot jobbet.

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

och vilken var din reflektion över hans beteende...?

Ina sa...

Alla har överseende med en clown. Det är kanske clown man skulle ha blivit?

Anna sa...

Mer clowner!
Tänk om man helt appropå skulle få spontanbesök på ens trista, gråa kommunalkontor - vilken grej! Skulle helt klart va värt att återvända... :)

Susanna sa...

Peter Madison. Jag tyckte att det var roligt!

Ina. Jo, överseende med clowner har nog de flesta. Men är inte alla clowner ledsna innerst inne?

Annanita. Ja, ett clownogram! :) Frågan är om man skulle känna sig mer besvärad än glad?