söndag 22 juli 2007

Hemma i mitt slott

Nu har kullerstenen bytts till asfalt. Jag är hemma. Och har fortfarande semester i tre veckor till. Fantastiskt! Jag gillar ledighet och jag älskar när den är betald. Jag får betalt för att lata mig, släpa benen efter mig och stå länge och välja om jag ska ha kulglass eller mjukglass (det brukar nästan alltid sluta med att det blir mjukglass även om kulorna är lite mer spännande).

Efter att ha studerat och arbetat parallellt och om vartannat i flera år är det nu en nästan obeskrivlig njutning att få lägga upp fötterna på soffbordet och inte göra något särskilt. Eller göra något väldigt särskilt, men utan att det är ett måste som kommer att värderas. Det är en platå. Före nästa stigning.

4 kommentarer:

Anna sa...

Det "värsta" är ju bara att vi under ett år jobbar 11 månader för att få njuta av en månads ledighet - det är ju snålt. Mer smester åt folket! (ja å lite högre lön så vi kan unna oss mycket under semestern´) :)

Anne sa...

skönt med semestser!

Niklas sa...

Good for you! Du har förtjänat det! Förresten, på 7-eleven i gången under Gallerian har de Ben & Jerry´s kulglass.. Bara ett tips.

Susanna sa...

Annanita. Precis!

Anne. Mm, verkligen.

Niklas. Uj, jag vet inte om jag kan hantera sådan information... :) Kanske att jag måste gå dit imorgon.