tisdag 3 juli 2007

Hej, vad heter du & vart kommer du ifrån?

Kära publik. Åskådare. Läsare.
Vilka är ni?
Några känner jag till.
Andra kanske inte.
Oavsett vad; berätta!

Detta vill jag gärna veta:
  1. Vart bor du?
  2. Vad är viktigast för dig?
  3. Hur hittade du till min blogg?
  4. Hur länge har du läst den?
  5. Vad är bäst med den här bloggen?
  6. Har du något favoritinlägg? Vilket isåfall.
  7. Nämn några andra bloggar du läser.
  8. Ge mig gärna ett tips på en god, lättlagad middag!
Skriv svaren på kommentarssidan. Tack!
Du får vara anonym om du önskar.

4 kommentarer:

Niklas sa...

01. Jag bor i Stockholm.
02. Viktigast för mig är trygghet och glädje i alla former.
03. Jag fick länken av dig
04. Bäst är de roliga inläggen och alla tillbakablickar från olika delar av världen

Andra bloggar jag läser: Malins, Christers och Beta Alfa.

God och lättlagad middag har du här: Utsökt fredagsmiddag.

Peter Madison sa...

1. Östersund.
2. Att vara tillfreds.
3. Hmm..vet inte..faktiskt.
4. Hmm..sen maj...tror jag.
5. Hmm...mycket hmm här;) Den är
trevlig och jag gillar dina
betraktelser från världen!
6. Oj...hmmm igen. Njae...
anledningen till att jag läser
den är att den är jämn, vilket
är bra!
7. Ojoj...du får kolla länkarna hos
mig:)
8. En galet god tacopaj kommer här:

400gr köttfärs.
1 1/2 påse tacomix.
1 stor gul lök
1 stor paprika, valfri.
4 tomater.
1 dl matlagningsgrädde
1 brk cremé fraiche.
2 smk majonäs.
4 dl riven ost.

Pajdeg:
4 1/2 dl vetemjöl.
200 gr margarin
3 msk kallt vatten.

Tillagning:
Kör pajdegsingridienserna i en matberedare eller knåda på! Tryck ut i pajfrom och nagga med en gaffel. Förgrädda skalet i 175grader tills det är ljusbrunt. Stek färsen och tillsätt tacomixen. Fyll pajskalet med detta. Skär tomat, paprika och lök i mså bitar och blanda med grädde, majonäs, cremé fraiche och riven ost. Häll över och grädda pajen i 175 grader tills den stelnat eller "ser bra ut"...promise...den är sjukt god!!!

Steggo sa...

1. Umeå (i ghettot=Ålidhem).
2. Att de jag bryr mig om mår bra (innefattar mig själv).
3. Det var ju du!
4. Sen den startade!
5. Alla fåniga och roliga inlägg!
6. Hmmm. Kanske den om programledaren som inte fick skratta, men gjorde det i alla fall!
7. Någon inredningsblogg och min egen, men där händer det inte så mycket. Jo, det finns också ett par samiska bloggar jag kollar.
8. Vegetarisk lasagne med chevre och spenat. Eller kanske köttbullar och pommes som man häller i en form och sätter in i ugnen. :)

Bloggar:
Kalligrafi
Husmusen
Sámás

Äsch! Jag kom inte på roligare bloggar än så! Det finns - vet jag - hur bra som helst! Ska söka lite...

Susanna sa...

Niklas, Peter & Steggo. Tack för era kommentarer. Och middagstips! Ska prova något av dem i helgen... :)