måndag 21 september 2009

Om lite av varje

I fredags satte sig N på flyget till Sverige och på torsdag kommer han hem för att på söndagen flyga till Uganda en vecka. Sedan får han baske mig se till att hålla sig hemma.





















Det här fotot tog jag på flygningen Nairobi-Harare för ett par veckor sedan. Den lilla uppbuktningen ni ser är inget annat än Kilimanjaro.




















Jag måste erkänna att det är himla trist när han är bortrest. Särskilt nu när vi är helt nya här och jag inte hunnit etablera mig. Trist är vad det är. Dessutom går ju inte Harare, även om jag hittat några guldkorn, på långt när att jämföra med Nairobi. Att läsa bok och doppa fötterna i poolen är självklart skönt, men det är roligare att doppa tårna i vattnet tillsammans med någon. Mycket roligare. Hörrni, jag vill ju inte vara gnällig, men jag är understimulerad... Det blir nog bättre.

Annat blir det till helgen när vår vän L kommer på finbesök. Hon droppar ner här efter sina resor till Zambia & Mozambique. Det blir finfint att ha henne hos oss ett par dagar!

Minns ni att jag var hos en klok sömmerska i Nairobi i juni? Kjolen på bilden är en av de jag fick uppsydda då.

4 kommentarer:

Linda sa...

Usch vad jobbigt att vara själv. Jag har också varit själv en vecka nu för Ken har jobbat. Skittråkigt. Än så länge känner jag inte så många här heller så det blir riktigt drygt emellanåt. Hoppas oxå på att Ken ska hålla sig hemma nu :) Synd ni inte bodde kvar här! Jag har fortfarande inte fått något sms. Vad konstigt. Ha det bra! Kram

Saltistjejen sa...

Å jag skulle gärna byta lite med dig. Ett par dagar m lngtåkighet låter just nu som en dröm, haha!! Skulle gärna ha lite tråkigt men just nu snurrar min vardag väldigt snabbt och jag vet inte riktigt ifall jag gillar det. Ibland kan det vara sbårt att hänga med i snurret....
Hoppas dock att du snart hittar en lagom balans mellan tristess och äventyr! :-)
KRAM!!

Susanna sa...

Linda. Ja, om jag hade bott kvar hade vi kunnat hänga!! :) Det är ensamt innan man hunnit lära känna folk. Jag har en jättetrevlig svensk kompis som bor i närheten av Yaya. Du kanske vill ha hennes nummer så kanske ni kan ta en fika någon dag? Har du provat Friskis&Svettis på Impala club på Ngong Rd? Väldigt trevlig ledare. Och sedan kan jag tipsa om Clarins på Kilimani Ring Road (mellan Yaya och Ngong Rd) om du vill få manikyr och pedikyr. Mary som jobbar där är duktig och trevlig. Konstigt, som sagt, att du inte får sms:en. Jag sms:ar ju andra i Kenya utan problem... :(

Saltis. Det är så typiskt; när man har FULLT upp vill man inget hellre än att få ha det lite långtråkigt. Och tvärtom. Försöker njuta så gott jag kan ändå för jag vet att det kommer en tid när jag har upp över öronen att göra igen och då kommer jag nog ångra att jag inte njöt mer än jag gjorde.

Hoppas att det snart blir mindre hektiskt för dig!

Kram!

Marianne sa...

Kom till Kairo vetja! Suck, jag vet, det är urtrist när de är bortresta för mycket. Jag hoppas att Klas kan hålla sig hemma ett tag efter den här resan han är på nu, i Grekland. Antar att det är svindyrt att resa från Harare? Härifrån tycker jag det är förfärligt dyrt, möjligen att Istanbul är överkomligt i pris. Hade tänkt åka nu i höst, men så kommer flytten så det blir inte av i alla fall.

Nu svamlar jag.
KRAM!