tisdag 29 september 2009

Om att få

DSC03597

Jag gillar att få presenter. Och jag gillar också att ge. När N kom tillbaka från Sverige i förra veckan fick jag min favoritparfym, nämligen Stella McCartneys “In two peony”. Jag köpte en till mig för några år sedan och en till mamma. När min tog slut ville jag köpa en ny, men tyckte inte att jag hade råd. Och mamma ville inte gå med på att ha delad vårdnad om sin. Typiskt, eller hur.

Nu råkade jag nämna för N innan han åkt iväg att om han tänkt köpa en parfym till mig, vilket jag menade att han inte alls behövde, men om han funderade på det kunde han få köpa Stellas. Och det gjorde han. Jag blev så glad!

DSC03586

Sedan hade mamma skickat med en tidning, god choklad (ska smaka ikväll), färg och en pensel. Ska måla några ramar. Och lite tapetklister som jag ska använda till en spännande grej (visar sedan om resultatet blir bra!). Hur som helst, perfekta presenter.

Som om det inte vore nog fick jag ett fantastiskt halsband av min fina vän L som var på besök här i helgen. Hon köpte det i Moçambique och det är gjort av stora, mörkbruna, träkulor. Snyggt. Och till det en mascara från Chanel i färgen brons. Tänk vilka fina människor jag har omkring mig. Hoppas att jag är lika bra på att ge. Det behöver ju inte heller alltid vara något stort.

DSC03601 

Som en liten present till L valde jag ut ett gäng fina pärlor som jag har i min stora pärlask, en liten bodylotion och en ansiktskräm…

DSC03602

Och så lade jag ner allt i en fin påse. När L kom in i gästrummet låg den lilla presenten och väntade på henne på sängen. Tata!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Susanna...halva den där är väl min efter sommarens sprayningar här hemma? Har bara en liten droppe kvar konstigt nog ;).
mam

Susanna sa...

Mam. Lovar att jag bara lånade din två eller tre gånger i somras! Så de kan du få tillbaka! :)

Emmama sa...

Detta är en sån feel good blogg att jag blir helt pirrig! :) Urgullig present till övernattningsgästen och jättehärligt med en sprillans Amelia! :) Stor kram!

Marianne sa...

Så många fina, omtänksamma presenter! Mmm, sånt man blir riktigt glad av!

Kram!