onsdag 30 september 2009

Om att få en kär vän på besök

I fredags fick vi besök av vår kära vän L. Hon kom från Washington och hade just varit på jobbresa i Zambia och Mocambique. Däremellan pressade hon in en konferens i Harare innan hon skulle vidare till Lesotho. Vi hade en sådan tur att hon hade tid att stanna över helgen.

Det var helt fan-tas-tiskt att ha henne på besök. Vi åt goda middagar, drack rödvin, visade runt i Harare, åkte karusell på ett tivoli i stan och åt lunch på ett mysigt café där det också finns en väldigt fin keramikbutik. Bäst av allt var att få tid att prata, prata, prata! Som jag saknade henne när hon åkte till flygplatsen tidigt i söndags morse. Och som jag saknar att inte kunna träffa mina vänner oftare - oh, boy!






Hon tog mängder av fina bilder som jag har fått lov att publicera här. Men just nu verkar inte blogspot vilja samarbeta så ni får hålla till godo med en bild så länge.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Visst är det så att en av de stora nackdelarna med att bo "borta" är att man inte träffar vänner så ofta som man skulle önska. Men NÄR man gör det är det fantastiskt!!!!!
Vad härligt att ni haft ett så lyckat besök!
Kramar!

Saltistjejen sa...

Visst är det så att en av de stora nackdelarna med att bo "borta" är att man inte träffar vänner så ofta som man skulle önska. Men NÄR man gör det är det fantastiskt!!!!!
Vad härligt att ni haft ett så lyckat besök!
Kramar!

Marianne sa...

Vad ROLIGT att du har haft besök! Själv hoppas jag ju att Det Stora Möbelvaruhuset ska hitta lite produktion i länderna söder om Sahara och att de öppnar kontor där och att just VI behövs då : )

Kram!

Emmama sa...

Vad härligt och vilken mysig bild! Tänk vad kul med ett IKEA i Harare, då kommer jag också till invigningen! :) Kram!