tisdag 15 september 2009

Om idag

Jaha, så sitter jag här framför datorn igen. Massa grejer skulle jag kunna skriva om, men får liksom inte till det. Kan inte fokusera. Så jag skriver istället att jag vekligen gillar mitt läpplans som jag fick i födelsedagspresent. Det blir så fint och rosa på läpparna. Och sitter kvar så länge. Och det är så dyrt att jag inte skulle köpa det själv. Och så gillar jag linnet jag har på mig nu. Det är blått med små vita prickar, två fickor fram som man kan ha små grejer i om man vill och tre klädda knappar vid urringningen som man kan knäppa upp. Men det vill man inte idag.

Och om en stund ska jag äta Jane´s goda lasagne. Som jag tror inte är så fet. Hon lagar jättegod mat, men jag får gång på gång säga "mindre ost, olja och smör". Det har blivit ett mantra. Men jag kan fortfarande se mina fötter. Det är ju alltid en tröst.

Klockan 16 ska jag åka till mitt gym, "Triton" som ligger på Enterprise Road, och gå på ett pilatespass. För första gången. Vet inte vad det handlar om. En boll är tydligen med (åh nej - nu slog det mig - inte ska jag väl behöva göra sit ups liggandes på bollen?). Det ska iallafall bli spännande att prova något nytt. Sedan kanske jag bastar. För det finns en bastu på gymmet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Modigt av dig att pröva nya klasser...förresten på vilket språk hålls lektionerna? Jag har prövat yoga på SATS i Köpenhamn. Det var väldigt komiskt att sitta fokuserat med slutna ögon och lyssna på en yogaman som lät som "dänske viiinäbrööö meee shokolaaade i mittn"-mannen i Solstollarna ;-D

Kramar,
Camilla-san

Emmama sa...

Göllis med små fickor du kan ha grejer i! :) Hoppas det gick bra på gymmet! Kram!

Okahandjas Observer sa...

Hej hej! Hoppas du har det bra i Harare!! Vilket/vilka ar var det du var har vid NIED? Min fru jobbar pa NIED, men jag kan inte minnas dej. Vi kom hit 2007. Och du, pafaglarna finns kvar och lever och frodas!! Hor garna av dej! M V H Hobie W, Okahandja

hobie_clark@yahoo.com

Tina sa...

Basta i Afrika. Det låter... fel... ;-)

Linda i Kenya sa...

Hej! Jag skickade sms till dig idag. :) Funkade det?

Marianne sa...

Har du Internetuppkoppling nu?

Lycka till på gymet! Jag ska sms:a!

KRAM!

Susanna sa...

Camilla-san. Hahaha, vad roligt! :D
Kram

Emmama. Ja, visst är det gulligt! ;) Pilatesen var säkert topen för kroppen, men oj vad jobbigt det var! Kram

Hobie. Vad roligt med ett meddelande från dig som bor i Okahandja! Jag var där tre månader under våren 2006, så det var därför vi inte sågs. Härligt att höra att påfåglarna finns kvar! :)

Tina. Ja, haha, visst gör det! Men det är lika skönt som i Sverige.

Linda. Ja, jag fick ditt sms - tack! Fick du mitt?

Marianne. Nope, inte än. Det är dyrt att ha internet hemma här, men vi måste se till att hitta ett bra alternativ. Det är ju en livsnödvändighet! :)

KRAM

Linda sa...

Nej jag fick inget sms från dig...:/ Strul med nätverket säkert...

Susanna sa...

Linda. Nej, vad trist att du inte fick det. Jag svarade med en gång! Ska prova igen. Kram