måndag 28 september 2009

En lånad lista

Lånade en lista från Marianne:

1. Hur många resväskor äger du?
En snygg röd och en mindre som är leopardfärgad på ett coolt och inte tantigt sätt.

2. Föredrar du att ta ett foto framför att vara med i ett foto?
Om jag blir snygg föredrar jag framför. Men jag gillar också bakom.

3. Har du någonsin blivit kallad lat?
Nope.

4. När stötte någon på dig sist?
Oj, det minns jag inte. Låt mig se… Näpp, det är blankt just nu.

5. Vad åt du till middag i går kväll?
Crepes med köttfärsfyllning och sedan fruktsallad till efterrätt.

6. Använder du luvtröjor?
Nej, det tror jag inte.

7. Vem ringde till dig sist?
En taxichaufför som kallas “Professor” (och han är inte professor, däremot har han varit privat chaufför åt en…). Och efter det ringde Sveriges Radio.

8. Vilken är ditt favoritåk på tivoli?
Åh, jag åkte en karusell i helgen som hette “the Shell” – man satte sig i en snäckliknande anordning som snurrade runt, runt. Härligt i början, men åksjukt efter ett tag!

9. Hur stort är dit närmaste shoppingcenter?
Shoppingcenter? Jo, det finns några, men de är inte mycket att hänga i granen.

10. Hur många syskon har du?
Två. En syster som är tre år äldre och en bror som är åtta år yngre.

11. Hur många stolar har du vid köksbordet?
Tio!

12. Har du stationär dator eller laptop?
Laptop.

13. Vill du tatuera dig eller göra en piercing?
No, thanks!

14.Vad tar du med dig när du går på bio?
Jag köper nog lite godis på biografen. När jag såg en av narniafilmerna köpte jag med mig turkisk konfekt från Hötorgshallen.

15.Tycker du om att flyga?
Både ja och nej. Har inget emot det, särskilt inte när man får egen tv-skärm med massor av bra filmer (men man måste vara specifik  med vad man önskar sig – när jag tog nattflyget mellan Amsterdam och Nairobi i början av september fick jag en egen tv-skärm precis som jag önskade mig, MEN den funkade inte!). Men efter den stora Air France-olyckan i somras kände jag mig orolig.

16. Bryr du dig om hur många kalorier det är i den mat du köper?
Ibland.

17. Hur mycket fyller du nästa gång?
30!!

18. Tycker du om att krama människor?
Jag är en kramande människa. Men jag tycker inte om att krama alla. Och jag kramar inte folk som signalerar att de inte gillar att kramas.

19. Har du några allergier?
Nej

20. Tycker du om din bostad?
Ja!

1 kommentar:

Marianne sa...

KUL att du också har gjort listan! Haha, ja man måste alltid vara noga med vad man önskar sig : )

Ska du vara med i radio? Berätta!

Kram!