måndag 7 september 2009

Om påfåglar på jobbet

Nu är det strax lunchdags! Vi ska gå till n portugisisk resturang här i närheten. Sitter på N:s jobb idag. Har lite att fixa med och här är det bra uppkoppling (eller, rättare sagt, här är det uppkoppling - hemma har vi ingen). Just utanför fönstret ser jag ett palmträd, blå himmel och några träd utan löv. De har fallit under den kalla perioden under sommaren, men nu hoppas jag att de snart är på väg tillbaka.

När jag samlade in information till min magisteruppsats i Namibia hade jag ett kontor på National Institute for Educational Development (NIED) i Okahandja (7 mil norr om Windhoek). Typ som Skolverket. Korridorerna som förband kontorslokalerna var delvis utomhus och där spatserade det omkring påfåglar. Väldigt mysigt. Men en gång lyckades jag nästan ramla över en av dem när jag var på väg ut ur mitt rum för att gå till toaletten.

Inga kommentarer: