onsdag 23 september 2009

Oui, oui, oui?

Igår när jag vaknade (eller vänta, jag hade visst också vaknat en gång på natten av att larmet från det elektriska stängslet gick och sedan en gång tidigt på morgonkvisten av att huslarmet oförklarligt gick igång – ingen fara dock) kände jag att den här dagen kommer inte att bli som en dag på cirkus direkt.

Det kändes inte “Oui, oui, oui” liksom.

yes 

Kände mig trött, men lät jag det dra ner mig? Näpp! Drog jag på mig något svart? Nähä! Så vad gjorde jag då?

DSC03538

Jag satte på mig min cirkuskjol som alltid gör mig glad! Köpt för en billig slant på Toy Market i Nairobi.

 

DSC03548

Jag beundrade mina pärlor. Några köpta på Lamu vid Kenyas kust där vi firade jul förra året och några köpta på Söder i Stockholm.

 

DSC03568

Det blev två armband.

DSC03556

Det är svårt att jonglera med garnnystan. De repar bara upp sig.

DSC03519

Det blev en kladdkaka som var supergod. Och så skrev jag ett långt brev på guldpapper till en alldeles speciell person!

Det blev en himla bra dag ändå!

5 kommentarer:

Ina sa...

Det låter som en ganska bra dag =) Kramar
Carina

Marianne sa...

Gott med en kaka. Kanske skulle baka. Men det är så infernaliskt varmt här, vet inte om jag klarar det. Ska känna efter : )

Kram!

Saltistjejen sa...

Låter som en riktigt mysig dag!
Fint med brev! Det får man sällan nu. Oftast är det email eller sms. Men ett riktigt brev på riktigt papper i kuvert m frimärke. DET kännns alltid lite extra speciellt! :-)
Kram!

Emmama sa...

ÅH vad mysigt det blev ändå! Du borde verkligen sälja pärlor om det finns så fina, jag kommer garanterat köpa! :)

Camilla sa...

Tur att det inte var nga inbrottstjuvar med alla alarm som gick. Jag hade nog blivit lite spattig.
Kram