tisdag 8 september 2009

Om att köra bil i Harare

Nu ska jag börja köra bil så ofta det går. Mitt internationella körkort som jag skaffade i Harare gäller ju här också så jag kan börja köra med en gång. Trafiken är mer ordnad här än i Nairobi, men för en nybörjare som jag gäller det att hålla tungan rätt i mun. Alla rödljus funkar inte och nu gäller det att försöka bli ´street smart´ och fatta hur jag ska göra när ljusen inte fungerar. Och för den delen fatta vad jág gör när de funkar för det behövde jag inte lära mig riktigt i Nairobi (eftersom det knappt fanns några).

Efter lunchen idag körde jag N till kontoret till exempel. Hänger kvar här under eftermiddagen och gör lite grejer på internet. För jag är inte säker nog för att köra hem själv än...

4 kommentarer:

Emmama sa...

Jag tycker det är ganska skönt att veta att du inte kör bil i Nairobi längre måste jag säga.. :)

Kram!

Ina sa...

Lycka till!

Susanna sa...

Emmama. Ja, det är jag också lättad för! :) Kram

Ina. Tack! :)

Marianne sa...

Kör försiktigt! Och lycka till! Snart kommer du att köra bil som om du var född bakom ratten, det är jag säker på!

Kram!