onsdag 9 september 2009

Om idag



















Dagens första kopp örtté...



















Tyget till kjolen jag har på mig idag



















Sedan gick vi och köpte frukt. Och jag försökte lära mig lite shona, som tillsammans med engelska är officiellt språk här i Zimbabwe. Det påminner lite om swahili.




















På vägen hem smet jag in på ett bibliotek som ligger i närheten. Det har aldrig varit öppet när jag gått förbi förut. Och nu var dörren öppen. Men bibliotekarien satt ute i skuggan av ett träd och fick sitt hår flätat. Inne på biblioteket såg jag en affisch där det stod att det varit en stor bokmässa i stan i augusti. Attans också.



















När vi kom hem beundrade jag det fina lapptäcket som vi köpte på massajmarknaden i Nairobi.



















Det är en lite höstig känsla här trots att vi är på väg mot den varma årstiden. Löven faller, himlen är klarblå och jag är lite förkyld.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilken härlig dag!!

Emmama sa...

Vilka härliga bilder! Lapptäcket är ju helt fantastiskt! Funderar på att snällt be Linda köpa ett sånt till mig och skicka med min svåger när han kommer senare i höst.. Minns du vad det kostade? Åh det är som en dröm att läsa här! Kram!

Susanna sa...

Saltis. JA!!

Emmama. Tack så mycket! Visst är lapptäcket fint - det är till en dubbelsäng, är väldigt välgjord och kan ha kostat 5000 KSH. Inte så billigt alltså, men helt klart värt det! Det finns billigare lapptäcken också, som jag tror kallas massajtäcke, och där är det tofsar också i alla "förbindande" hörn.

Kram!