söndag 1 mars 2009

Reprissändning # 3

Ett till reprisinslag. Denna gång från den 5 september, 2008.

Evighet
Lyssnade just på Thomas Andersson Wijs tolkning av låten "Evighet", Carolas dänga som helt plötsligt blivit fantastiskt fin. I våras var jag på ett vackert bröllop som hölls i väldigt liten skala i en kyrka på Södermalm. Oändligt romantiskt. Min vän J plockade fram gitarren och överraskade brudparet genom att sjunga denna - deras favoritlåt. Efteråt sa prästen att han kände Thomas och hade frågat honom om han kunde komma och spela "Evighet". Han hade förhinder och J drog en lättnadens suck eftersom det hade känts lite jobbigt att överraska med denna sång och sedan se Thomas äntra altarscenen och köra samma...

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å, jag minns när M spelade denna för mig (han hade laddat ner den till sin ipod) och jag blev helt stum! Fattade inet alls att det var Carolas slagdänga först! I Wijs tolkning är den ju fantastiskt vacker! Långt ifrån dessa "Abba-wannabees-takter" och Melodifestivalsschlagertoner.
Måste varit jättefint att ha den på sitt bröllop!!
Kram!

Susanna sa...

Salistjejen. Nej, jag förstod inte heller att det var Carolas låt först. Den här versionen är ju HELT annorlunda. Så vacker! Kram!