måndag 2 mars 2009

Om saker på S

Nu är jag tillbaka från Kisumu; mer om det lite senare. Först en lista som jag hittade inne hos Emmama och hos mamma.

Regler: Alla svar ska börja på samma bokstav som ditt namn börjar på! Och det är bara på första frågan du får svara just ditt namn.

1. Ditt namn? Susanna
2. Ett ord med 4 bokstäver: slug
3. Ett flicknamn: Stina
4. Ett pojknamn: Sune
5. Ett yrke: sjuksköterska
6. En färg: svart
7. Ett klädesplagg: sarong
8. En maträtt: sushi
9. Något I badrummet: schampo
10. Stad/ort: Stockholm
11. Orsak att bli försenad: Strykjärnet var fortfarande varmt!!
12. Något man utbrister: Sablar!
13. Film: Sex and the city
14. Drink: strawberry daiquiri
15. Artist: Sade
16. Djur: skunk
17. Gatunamn: Sankt Eriksgatan
18. Bil: Saab
19. Låt: "Sad Walk" med Chet Baker
20. Aktivitet med fler än en deltagare: sex (oj!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så enkelt det verkade vara att ha bokstaven S :)
Kram
mam

Emmama sa...

STRYKJÄRNET VAR FORTFARANDE VARMT? Bästa nånsin, det ska jag börja säga på jobbet om jag är sen! :) Sablar är också ett fint gammalt bortglömt ord! Jag vill läsa om er utflykt snarast! :) Kram!