onsdag 11 mars 2009

Om en onsdag

I förmiddags tog jag och N:s föräldrar en taxi till Nairobis nationalmuseum och medan de gick omkring därinne satte jag mig på caféet intill (jag har redan varit där två gånger), beställde kaffe och läste Arto Paasilinnas "En lycklig man". En skön stund. Bredvid mig satt ett gäng unga, indiska tjejer och pratade förtroligt och glatt med varandra. Jag blev lite avundsjuk, saknar mina vänner!

Nu äter jag en god fruktsallad (mango, ananas, päron, banan och äpple) och ska snart gå till sömmerskan som ska få sy i lite knappar, lägga upp byxben och byta dragkedja i min favoritväska. Det blir bra att få det gjort.

Längtar efter lite lyx! Klippa håret, gå på en skön ansiktsbehandling, köpa en bra nattkräm, mineralsmink, en ny klänning... Kanske när jag kommer Stockholm. Landar nästa fredag den 20 mars.

Nu på fredag åker vi på safari till Maasai Mara. Har inte riktigt hunnit förstå att vi ska dit, men det ska bli fantastiskt, roligt och spännande. Se vilda djur, sitta runt lägerelden och höra massajer berätta historier, se stjärnhimlen, äta god mat och umgås med varandra.

Vi ska bo på Maasai Mara Base Camp där Barack Obama bodde när han var där 2006. Om tältet han bodde i är ledigt får vi bo där - håller tummarna! Ska berätta mer om base camp och deras ekotänk sedan och naturligtvis en hel massa om Maasai mara.

Mamma, hoppas att du har en fin födelsedag!

8 kommentarer:

Ina sa...

Jag åker till Lima den 23:e så vi missar varandra precis :( Ha det underbart på safarin och i Sverige :) Kram!

Dubbelörn sa...

Masai Mara är underbart! Till mina allra bästa resor hör mina två safariresor dit. Vi bodde på Masai River Camp.

Kram

Susanna sa...

Ina. ÅH NEJ, vad tråkigt! Men jag landar ju den 20:e. Kanske hinner vi ses lite iallafall? Hoppas! Kram!

Dubbelörnen. Roligt att du också varit där! Ser verkligen fram emot Maasai mara. Kram

Anonym sa...

:) bara le-er åt dina små önskningar. Läängtar och räknar dagarna!
P&K
mam

Saltistjejen sa...

Oh vad häftigt med safari!!
Ha det riktigt härligt.
Och kul med din Sverigersa. jag ska också till Stockhom och kommer dit den 19e! :-)
Hoppas kunna träffa Marianne och Kicki då. Om du har tid och fins i krokarna kanske du cokså vill komma på vår träff?
Men jag förstår ifall du är busy för det är man alltid när man kommer till Sverige.
Kramar!

Anonym sa...

Jag vill också bo i Stockholm - så jag får träffa dig!

/ anna

Susanna sa...

Mam. Nu ar det bara en vecka kvar! :) Kram

Saltistjejen. Vad roligt att du ocksa ska till Sthlm da, vore jatteroligt att traffas! Marianne namnde for ett tag sedan att hon ocksa ska vara dar. Jag ar GARNA med pa en bloggtraff om det funkar med datum och tid! Kram!

Anna. Och jag vill SA garna traffa dig, min van! Stor kram

Saltistjejen sa...

tror vi prelbokat onsdagen den 25 mars nu. Någongång på em eller kväll. Hemma hos Kicki i Tullinge.
Jag ska maila dig vårt senaste mail så har du våra adresser.
kram!