måndag 16 mars 2009

En lista...

Snodde en lista hos Malin & Marianne:

1. Hur gammal är du om fem år? 33 going on 34

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Ingen än. Klockan är 9 på morgonen och N är på jobbet.

3. Hur lång är du? 164 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? En Beck-film på dvd

5. Vem ringde du senast ? Måste ha varit N

6. Vem ringde dig senast? Måste ha varit N (det är inte så många som ringer - majoriteten av de som ringer mig har ringt fel... lite tragiskt, eller hur?)

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda. Men min mamma är gift sedan många år tillbaka med en man som är som min pappa.

9. När såg du senast din mamma? 11 september 2008 (men nu ses vi på fredag igen!)

10. Vilken ögonfärg har du? Blåa.

11. När vaknade du i dag? Halv nio.

12. Vilken är din favoritjulsång? Ave Maria

13. Vilken är din favoritplats? Afrika.

14. Vilken plats föredrar du minst? Finlandsfärjor.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kanske i Sverige. Är lycklig och har hittat rätt i arbetslivet.

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Säkert något roligt som N:s pappa sa under safarin. Han har alltid glimten i ögat.

18. Hur stor är din säng? 160 kanske.

19. Har du stationär eller bärbar dator? Laptop.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan för det mesta.

21. Hur många kuddar har du i sängen? 4

22. Vilka länder har du besökt? Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Österrike, Schweiz, Italien, Moldavien, Frankrike, Spanien, England, Kambodja, Marocko, Namibia, Sydafrika, Kenya, USA (Dallas, Houston, New York), Indien, Malta.

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Luleå (3 år), Umeå (3 år), Kambodja (3 månader), Linköping (1 år), Alingsås (3 månader), Stockholm (20 år), Namibia (2 månader), Kenya (6 månader), Texas (en halv sommar), London (en halv sommar).

25. Är du social? Jepp, men vill vara själv också.

26. Vilken är din favoritglass? Mjukglass med karamellströssel.

27. Vilken är din favoritefterrätt? Peter & Jims kladdkaka, mammas marängtårta med jordgubbar och rabarber.

28. Tycker du om kinamat? Inte sedan jag fyllde 10. Dessförinnan var 4 små rätter och friterad banan en hit!

29. Tycker du om kaffe? Jo, men dricker det inte så ofta nu när jag inte jobbar.

30. Vad dricker du till frukost? Té och juice.

31. Sover du på någon särskild sida? Vänster

32. Kan du spela poker? Nej

33. Tycker du om att mysa/kela? Vem gör inte det?

34. Är du en beroende människa? Vad betyder det? Det är inte som att jag snöar in på knark, mat och sprit.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det är bara jag som fyller år 12 augusti.

36. Vill du ha barn? Ja.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska, lite italienska, lite khmer och lite swahili.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Men en pool med utsikt över havet är inte fel det heller.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, mat, kläder.

41. Äger du dyrbara smycken? Dyrbara för mig, men inte i pris.

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Inget just nu. Vårt kenyanska TV-utbud är inte direkt strålande. Men ibland lyckas jag hitta Grey´s Anatomy och Oprah. Då blir jag glad.

43. Kan du rulla med tungan? Jepp.

44. Vem är den roligaste människan du känner? Det finns många. N är ett exempel. Han är så duktig på att imitera folk och dialekter.

45. Sover du med gosedjur? Eh...nej.

46. Vad har du för ringsignal? Den fanns i telefonen och är riktigt bra!

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inte vad jag vet. Mamma?

48. Hund eller katt? Inget av dem.

49. Flirtar du mycket? Inte vad jag vet, men ibland kanske folk uppfattar det så.

50. Kan du byta olja på bilen? Ställ mig den frågan när jag haft körkort ett tag istället.

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nope.

52. Vilken var den senaste boken du läste? Shantaram.

53. Den bästa bok du läst? Shantaram, Garp och hans värld, allt av Paul Auster, Fågelströms Stockholmssvit.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

55. Dansar du i bilen? Går det?

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Någon internationell kanal som jag hittade efter att ha zappat mig igenom swahiliutbudet.

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Siffror.

58. När var du i kyrkan senast? Den 6 september förra året.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Gun alla kategorier.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Några nätter. Senast i Maasai mara i helgen. Men det var ett riktigt lyxtält.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Skoj med din lista Susanna! Nu ska jag läsa mer om er safari!!
kram!

Malin sa...

Instämmer m Saltis. Kul att se din lista. Ha en skön dag. Kram!

Susanna sa...

Saltistjejen & Malin. Ja, det är kul med listor! Ha en bra dag båda två. Kram

Anonym sa...

Känns skönt att läsa punkt 8. Puss Bonus, eller skall jag säga Pappa....