tisdag 17 mars 2009

Maasai Mara: del 3

Vi besökte en massajby och fick lära oss mer om deras historia och bakgrund. Massajmännen dansade sin karaktäristiska dans med höga hopp, vi fick se hur man gör upp eld, gå in i en hydda där tårarna började rinna av elden som brann därinne, se kvinnorna dansa och höra männen berätta om det hårda livet på savannen och hur de kämpat mot lejon.






























En massajkvinna
Massajerna är så vackert utsmyckade

















Några massajmän visade hur man gör upp eld














3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilka härliga minnen jag får av dina bilder! Enbart positiva sådana... :)

Själv hade jag turen att se alla big five. Dessutom hade vi besök på natten av flodhästar. Precis utanför tältet! vi berättade detta för campkillarna, de skulle sätta ut vakter till nästa natt. Jo, där satt 2 killar med träpåkar o vaktade. Vid 5tiden på morgonen gick killarna o då kom hipposen upp o klev direktt utanför vårt tält. Gissa om vi var orolig. De är inte att leka med på landbacken ;).

Hade också turen att få se ett lejon med ungar, på ett par meters avstånd.

Mina minnen fr Masai Mara glömmer jag aldrig!

Underbara bilder.

Stor kram

Malin sa...

åh, de vackra bilderna fortsätter. Vackra människor. Kramen!!

Susanna sa...

Dubbelörnen. Wow, vilken historia - flodhästar utanför tältet! Kan tänka mig att era tänder skallrade. Roligt att bilderna väcker minnen till liv! :) Kram

Malin. Yes, bilderna fortsätter... :) Mäniskorna är otroligt vackra. Kram!