fredag 7 november 2008

Om en deckare och om att vara lättskrämd

Jag är lättskrämd och det är inte ofta jag kan kolla på en thriller/deckare/kriminalserie utan att hoppa till vid minsta lilla, blunda och efter fem minuter säga till N att jag inte klarar mer.

Igår kollade vi på en deckare (brittiska "Mord i sinnet" med hon den blonda från "Kalla fötter" och en psykolog som är misstänkt lik Jens Lapidus) och jag klarade faktiskt av det trots de extraeffekter vi fick som bonus; återigen var det spöregn african version utanför fönstret, åskande och blixtrande. Dessutom blåste det väldigt mycket och gardinerna som jag dragit för (så att ingen skulle kunna stå på balkongen och kika in på oss - okej, vi bor på tredje våningen och ja, jag är lite neurotisk) blåste upp så mycket att de nästan dolde teven och så att man lätt kunde föreställa sig att någon stod bakom gardinerna.

Trots det såg vi hela filmen. N var stolt.

Inga kommentarer: