torsdag 27 november 2008

Lamu - julfirande i Kenya

Vi blir kvar i Kenya över jul och har just bokat hotell på ön Lamu. Lonely Planet beskriver ön såhär:
There´s something special in the air on Lamu, and it´s not just the seductive sea breeze. Consisting on six main islands and countless smaller ones, the archipelago is the unrivalled jewel of the Kenyan coast, offering both tourist facilities and unspoiled tropical havens for those who know where to find them. For many people a stay here is the highlight not just of the coast, but of their entire time in Kenya.
Inte så dumt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig! :D Kikade snabbt igenom din blogg också och den verkar väldigt intressant så jag återvänder nog hit då jag har lite mer tid att läsa! :)

Vad är det som du sysslar med i Kenya? Hur har du hamnat där?

Ha det bra!

Anonym sa...

Låter eventuellt möjligtvis en smuls som om jag skulle kunna tänka mig byta... :)

kram

Anonym sa...

/Anna :)

Dubbelörn sa...

Det är underbart på Lamu!! Besökte Malindi o Lamu och gillade dem betydligt bättre än Mombasa. En helt annan charm!

Lycko er ;)

Anonym sa...

hmm det var ngn som kunde en snuls byta, jag verkligen skulle kunna byta!!! Jessica

Anonym sa...

Hej ! Har facinerat suttit och läst din blogg och tycker det är så spännande att få dela lite av din vardag i ett annat land.
Tusen tack för din kommentar inne hos mig.
Ska fortsätta och läsa på din blogg för jag är helt såld på den.
Kram ewa

✿Ewa sa...

Det låter alldeles underbart hjärtat!
Kramar i massor

Anonym sa...

Hej,

har ocksa varit i Lamu, men gillade det inte alls....hoppas du gillar det battre!

Malindi daremot kan jag varm rekommendera!

Anna