fredag 30 januari 2009

Tillbaka

Tillbaka i Nairobi efter 21 timmar på nattåget trån Mombasa. 21 timmar! Vi stod visst still någonstans ute på vischan hela natten. Sussade gott hela natten och vaknade först när tysken i kupén bredvid började rya om förseningen. Till slut klev han av och väntade på bussen istället. Själv har jag ju all tid i världen, så varför inte spendera några timmar extra på ett tåg. Det där kanske lät ironiskt/klämkäckt, men jag menar det. Åh, så skönt att kunna sitta på ett tåg med en massa timmars försening utan att bli stressad.

Förseningen ledde också till att vi åkte igenom Tsavos nationalpark i dagsljus och jag fick för första gången i mitt liv se elefanter. Flera stycken. Härligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt när man kan njuta och inte ha bråttom!

Och att se elefanter, det är så härliga gigantiska djur!

Jag har läst alla dina inlägg från "fel" håll. Bra att allt kommit fram. Tyvärr glömde vi chokladen hur det nu kan vara möjligt;)? Blir kul att höra vad du tycker om filmerna och musiken :). Är shantaram slut?

Kramar
mam

Marianne sa...

Å, vad härligt det låter. Hade du kameran med dig? Får vi se några elefanter?

Susanna sa...

Åh, det var härligt att se elefanterna! Men tåget tuffade förbi dem att jag inte hann få fram kameran innan ögonblicket var över...