fredag 30 januari 2009

Ensam i Afrika

Jag ska be min N gästblogga här någon gång, så att han kan berätta lite om sitt jobb. Hur som helst kommer han hem imorgon efter fjorton dagar på resande fot i fyra länder. Länder som inte har mycket mer gemensamt annat än att de finns på samma jordklot. Extrema kontraster. Sista staden är Bryssel och om några timmar sätter han sig på planet tillbaka till Nairobi via Addis Abeba i Etiopien. Jag är alltså ensam i Afrika nu. Om man bortser från de övriga miljontals människor som också bor här då.

Han ringde för en stund sedan och frågade om jag ville att han skulle köpa med sig något särskilt. Taxin skulle komma till hotellet om en halvtimme och ta honom till flygplatsen. Jag föreslog H&M, det vore ju trevligt med något plagg. Men det hanns visst inte med på de återstående minuterna, så jag föreslog IKEA istället. Alla IKEA-varuhus utomlands har ju en liten butik där de säljer svenskt godis, kaviar, knäckebröd och sådant.

- Alltså, jag tänkte mer på något som det vore rimligt att jag kan hinna med att köpa, sa han.

Jag har lite diskret hintat om belgiska chokladpraliner i ALLA sms och mail jag skickat, så jag hoppas på att det gått fram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det vore jättespännande att höra/läsa honom berätta om jobbet!

♥♥♥♥Klart han köper med sig choklad♥♥♥♥han kan ju knappast missa att det är din allra högsta önskan♥♥♥♥

Kramar i massor
mam

Marianne sa...

Håller med din mam, det vore jätteintressant att få läsa om! Hoppas han fattade vinken med chokladen.

Susanna sa...

Mam & Marianne. Han kommer att skriva något så snart han har lite tid över! Och ja, han förstod hinten med chokladen... :) Kram